Informativa sulla privacy e l'uso dei cookie

Questo sito utilizza solo cookie di servizio di carattere temporaneo che non contengono informazioni sensibili sul profilo dell'utente e che vengono adoperati esclusivamente per gli acquisti.

Continuando la navigazione accetti l'uso dei cookie.

ACCETTO

Pagine
RICERCA RAPIDA » Ricerca avanzata

Categorie
AGRICOLTURA, AGRONOMIA (91)
ALLATTAMENTO (13)
ALPINISMO & TREKKING (151)
ARCHITETTURA & INGEGNERIA (819)
ARTE, DESIGN E DISEGNO (476)
AVVENTURA (1)
CINEMA (216)
CLASSICI (28)
CONCORSI (632)
CORPO MENTE E SPIRITO (68)
CUCINA E CASA (3529)
DIZIONARI & ENCICLOPEDIE (884)
ECONOMIA, MARKETING, IMPRESA (9626)
FANTASCIENZA & FANTASY (257)
FIABE (105)
FICTION (1)
FUMETTI (1802)
GIALLI & HORROR (3097)
GIARDINAGGIO (185)
GRAVIDANZA (48)
HUMOR (57)
INFORMATICA (1984)
LIBRI PER BAMBINI (2028)
LIBRI PER RAGAZZI (113)
NARRATIVA (12454)
POESIA & TEATRO (174)
PSICOLOGIA E PSICOTERAPIE (252)
PUERICULTURA E PEDIATRIA (87)
SALUTE & MEDICINA (338)
SCIENZA (105)
SOCIETà, CULTURA E FATTI (545)
SPORT (1628)
STORIA (11196)
TEMPO LIBERO & HOBBY (35)
VIAGGI, GUIDE E CARTE (2601)
Scheda libro

Cod. ISBN9781909400184
AutoreA. Dunlop 
TitoloAndrea del Castagno and the Limits of Painting
EditoreBrepols Publishers
Anno2015 
Descrizione
The Florentine painter Andrea del Castagno (c. 1419-1457) was a central figure of the Italian Renaissance, and his work appears in every major survey textbook on the period. Giorgio Vasari described him a master of drawing and a constant innovator. Vasari also however claimed that Andrea was a cold-blooded assassin, a man who left a self-portrait as Judas and who had murdered a fellow painter to obtain the secret of painting in oil. When Andrea del Castagno drew, he drew blood. The story is untrue; the few documents on the artist suggest an uneventful life and a very successful short career. Yet Vasari?s tale is suggestive, and it serves as the starting point of this book, the first monograph study of Andrea del Castagno in more than three decades. Many of the painter's visual experiments were artistic dead-ends, seldom or never repeated, and they reveal the limits of a whole emerging visual system. This is painting that struggles to update old schemata for new antiquarian concerns and a new artistic order; natural, supernatural, and imaginary phenomena are all uneasily subject to the same norms of depiction and the same totalizing visibility. In a series of close analyses of key works, this book argues that Andrea del Castagno's art of creative disruption lays bare the problems and paradigms of early Western art. It is a limit case at the moment when the idea of art was itself coming into being. 
CollanaRenovatio Artium 
ConsistenzaIV+187 p. 
Prezzo di copertina€ 125,00
DisponibilitàNormalmente disponibile in 15-20 giorni lavorativi.  

Sconti
Secondo i dettami della nuova legge lo sconto massimo applicabile al cliente è del 5% sul prezzo di copertina.


www.unlibroperamico.it - di Francesco Testaferri P. Iva 03073020541 Reg. CCIAA di Perugia n. 261559 - info@unlibroperamico.it