Informativa sulla privacy e l'uso dei cookie

Questo sito utilizza solo cookie di servizio di carattere temporaneo che non contengono informazioni sensibili sul profilo dell'utente e che vengono adoperati esclusivamente per gli acquisti.

Continuando la navigazione accetti l'uso dei cookie.

ACCETTO

Pagine
RICERCA RAPIDA » Ricerca avanzata

Categorie
AGRICOLTURA, AGRONOMIA (91)
ALLATTAMENTO (13)
ALPINISMO & TREKKING (151)
ARCHITETTURA & INGEGNERIA (819)
ARTE, DESIGN E DISEGNO (476)
AVVENTURA (1)
CINEMA (216)
CLASSICI (28)
CONCORSI (632)
CORPO MENTE E SPIRITO (68)
CUCINA E CASA (3529)
DIZIONARI & ENCICLOPEDIE (884)
ECONOMIA, MARKETING, IMPRESA (9626)
FANTASCIENZA & FANTASY (257)
FIABE (105)
FICTION (1)
FUMETTI (1802)
GIALLI & HORROR (3096)
GIARDINAGGIO (185)
GRAVIDANZA (48)
HUMOR (57)
INFORMATICA (1984)
LIBRI PER BAMBINI (2028)
LIBRI PER RAGAZZI (113)
NARRATIVA (12454)
POESIA & TEATRO (174)
PSICOLOGIA E PSICOTERAPIE (252)
PUERICULTURA E PEDIATRIA (87)
SALUTE & MEDICINA (338)
SCIENZA (105)
SOCIETà, CULTURA E FATTI (545)
SPORT (1627)
STORIA (11194)
TEMPO LIBERO & HOBBY (35)
VIAGGI, GUIDE E CARTE (2600)
Scheda libro

Cod. ISBN9788862929103
AutoreRaffaella Picello 
TitoloEnglish for cultural tourism management and interpretation
Editorelibreriauniversitaria.it
Anno2017 
Descrizione

Descrizione del libro

English for Cultural Tourism Management and Interpretation is designed for university students who wish to pursue a career in the sector of cultural and heritage tourism and want to improve their skills and fluency in English communication. It covers key issues and concepts ranging from the history of tourism, the twenty-first century tourist’s expectations, a definition of World Heritage including a special focus on British heritage, to the dynamics of the industry with its products and services, promotion and sustainability.
In addition to these themes, students will also explore and practice producing specific promotional materials and will get an insight into different careers opportunities and learn the strategies needed to be a successful candidate.
Students will make the most of meaningful content through a wide range of engaging texts, inspiring activities involving the four skills, links to Internet videos meant to reinforce and expand the chapter topics and relevant grammar references.

Indice

1. Defining tourism
2. A short history of Tourism
3. Tourists’ behaviour and expectations
4. World Heritage and Tourism
5. British Heritage
6. The many aspects of Cultural Tourism
7. New trends in Tourism
8. Do it Green!
9. Inside the tourism industry
10. Marketing and promotion strategies
11. The language of brochures, itineraries and tours
12. The language of art history I. From ancient Greece to the Italian Renaissance
13. The language of art history II. From Baroque art to the modern era
14. The job seeking process
List of Irregular Verbs
Most common phrasal verbs
Selected bibliography
 
Collana 
Consistenza 
Prezzo di copertina€ 14,90
DisponibilitàNormalmente disponibile in 5-6 giorni lavorativi.  

Sconti
Secondo i dettami della nuova legge lo sconto massimo applicabile al cliente è del 5% sul prezzo di copertina.


www.unlibroperamico.it - di Francesco Testaferri P. Iva 03073020541 Reg. CCIAA di Perugia n. 261559 - info@unlibroperamico.it