Informativa sulla privacy e l'uso dei cookie

Questo sito utilizza solo cookie di servizio di carattere temporaneo che non contengono informazioni sensibili sul profilo dell'utente e che vengono adoperati esclusivamente per gli acquisti.

Continuando la navigazione accetti l'uso dei cookie.

ACCETTO

Pagine
RICERCA RAPIDA » Ricerca avanzata

Categorie
AGRICOLTURA, AGRONOMIA (91)
ALLATTAMENTO (13)
ALPINISMO & TREKKING (151)
ARCHITETTURA & INGEGNERIA (819)
ARTE, DESIGN E DISEGNO (476)
AVVENTURA (1)
CINEMA (216)
CLASSICI (28)
CONCORSI (632)
CORPO MENTE E SPIRITO (68)
CUCINA E CASA (3529)
DIZIONARI & ENCICLOPEDIE (884)
ECONOMIA, MARKETING, IMPRESA (9626)
FANTASCIENZA & FANTASY (257)
FIABE (105)
FICTION (1)
FUMETTI (1802)
GIALLI & HORROR (3096)
GIARDINAGGIO (185)
GRAVIDANZA (48)
HUMOR (57)
INFORMATICA (1984)
LIBRI PER BAMBINI (2028)
LIBRI PER RAGAZZI (113)
NARRATIVA (12454)
POESIA & TEATRO (174)
PSICOLOGIA E PSICOTERAPIE (252)
PUERICULTURA E PEDIATRIA (87)
SALUTE & MEDICINA (338)
SCIENZA (105)
SOCIETà, CULTURA E FATTI (545)
SPORT (1627)
STORIA (11194)
TEMPO LIBERO & HOBBY (35)
VIAGGI, GUIDE E CARTE (2600)
Scheda libro

Cod. ISBN9789042936744
AutoreFeldt L. 
TitoloMarginality, Media, and Mutations of Religious Authority in the History of Christianity
EditorePeeters
Anno2019 
Descrizione
Marginal figures, from heretics, ascetics and mystics to saints, visionaries and witches have played key roles in decisive mutations of religious authority in the history of different forms of Christianity. This book offers new theoretical perspectives on the theme of marginality in a series of in-depth case studies of marginal figures and forms of marginality. It presents a distinction between social marginality, often resulting from social exclusion and demonization as well as involving discomfort and distress, and religious marginality, which can be voluntary, actively sought out, and performed. The contributions analyse both social and religious forms of marginality and demonstrate how a focus on media is crucial for understanding the role of marginality in authority mutations in the long history of Christianity. The articles discuss a wide range of media, from amulets, space, technologies of the self, literary forms, to visual culture and mass and social media. The book thus offers media-based pointers for comparative, historical studies more broadly in the study of religions. 
CollanaStudies in the History and Anthropology of Religion 
ConsistenzaXII-261 p. 
Prezzo di copertina€ 73,60
DisponibilitàNormalmente disponibile in 20-25 giorni lavorativi.  

Sconti
Secondo i dettami della nuova legge lo sconto massimo applicabile al cliente è del 5% sul prezzo di copertina.


www.unlibroperamico.it - di Francesco Testaferri P. Iva 03073020541 Reg. CCIAA di Perugia n. 261559 - info@unlibroperamico.it